Ben jij op zoek naar een woning en heb je recentelijk een bezichtiging gehad, of heb jij een leuke nieuwe woning gevonden? Dan ben jij waarschijnlijk bezig met het plannen van een verhuizing! Verhuizen is spannend en het is natuurlijk leuk om alvast in je hoofd te bedenken waar al jouw spullen in de nieuwe woning gaat staan. Toch is verhuizen voor veel mensen ook heel stressvol, dit komt doordat je veel moet regelen. Om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen kun je een checklist maken. Hieronder geven wij wat tips om alvast op je checklist te zetten.
Welke spullen verhuis jij mee?
Als allereerst is het handig om door je spullen heen te gaan, kijk kritisch naar welke persoonlijke spullen, kleding en meubels jij toch niet meer zo blij van wordt. Dit kan een hoop schelen met dozen over verhuizen en wie weet maak jij nog iemand anders blij met jouw oude spullen.
Vergeet daarnaast niet om alvast je nieuwe adres door te geven aan verschillende bedrijven. Denk aan de provider van jouw internet, je werkgever, natuurlijk de gemeente, de bank waar jij een rekening hebt, de zorgverzekeraar, verzekeringsbedrijven en natuurlijk moet je ook denken aan het gas, water en licht in zowel de oude woning als de nieuwe woning.
Waar moet je rekening mee houden?
Tijdens het verhuizen is het handig om rekening te houden met het feit dat de dag anders kan verlopen, ook al heb jij het nog zo goed gepland. Dit is stressvol en vervelend maar wel de realiteit. Mocht je dit willen voorkomen dan is het handig om de hulp van professionals in te schakelen, denk bijvoorbeeld aan verhuishulp via een verhuisbedrijf.
Zij kunnen gedeeltelijk helpen door de dozen en meubels te vervoeren en verhuizen. Of je kunt ervoor kiezen dat zij de hele verhuizing overnemen, hierbij zullen zij de dozen en de meubels inpakken, vervoeren en verhuizen. Er zitten voordelen aan vakmensen inhuren, zij hebben namelijk verstand van verhuizingen en zullen niet weggaan totdat jij tevreden bent.
Meer wooninspiratie opdoen? Klik dan hier.
Geef een reactie