Verhuizen heeft niet belastend te zijn. Het is echter wel zaak om tijdig te plannen, zodat je alles in goede banen leidt. Zo dien je goede verpakkingen te hebben, alsmede een logische verhuis strategie waar je je aan houdt.
Ruim je bezittingen op
Opruimen is een essentiële taak zo nu en dan, maar het is nog belangrijker wanneer je voor een verhuizing staat. Voordat je zelfs maar te probeert in te pakken, moet je beslissen wat je verkoopt, schenkt of weggooit. Door op te ruimen, zul je ook in je huis de verwijdering kosten laag houden, ook omdat er minder verhuisdozen nodig zijn.
Gooi alles weg of doneer spullen waar je niet langer gebruik van maakt en controleer om te zien of er onderdelen kapot zijn of die nog de moeite waard zijn. Je zult er blij om zijn wanneer de verhuisdag aanbreekt.
Boek een verhuizer
Zodra je de persoonlijke bezittingen hebt opgeruimd en je een ruw idee hebt van wat je zal meenemen, dan moet je een verhuisbedrijf boeken. Je zou kunnen proberen om het zelf te doen, maar dit kost altijd een hoop extra stress en tijd.
Het verhuisbedrijf zal waarschijnlijk veel jaar ervaring in het zorgvuldig verpakken, hanteren en laden van delicate en zware voorwerpen hebben, zodat je zeker weet dat ze veilig aankomen bij je nieuwe huis.
Maak een lijst
Het creëren van een inventaris helpt je om een oogje op al je bezittingen te houden en om ervoor te zorgen dat er niets verloren gaat door het hele verhuishuis proces. Een verhuizing checklist zal ook helpen tijdens deze fase.
Je verhuisbedrijf kan tevens een inventarisatie maken wanneer ze zijn ingehuurd om jouw spullen in te pakken, dus dit is ook het overwegen waard.
Begin zo vroeg mogelijk met inpakken
Stel van te voren een uiterste datum vast wanneer je gaat beginnen met inpakken.
Maak een plan van aanpak met een kamer per kamer checklist van hoe je zal inpakken, samen met alle verpakkingsmaterialen die je nodig hebt. Sommige verhuisbedrijven bieden ook professionele verpakkingsdiensten om je te helpen.
Begin met minst gebruikte kamers
Een goed uitgangspunt zal zijn om te beginnen met kamers en items die je het minst gebruikt. De logeerkamer, garage of zolder zijn meestal gemakkelijke plaatsen om mee te beginnen.
Leg alledaagse voorwerpen tot de dag voor de verhuizing apart, zoals essentiële items zoals medicatie.
Regel de zaken
Het is belangrijk om het opzeggen van je voorzieningen zoals gemeentelijke belastingen, gas en opstalverzekering zo snel mogelijk te regelen bij een verhuizing. Niet alleen zal dit tijd en een hoop stress besparen als je eenmaal bent verhuisd, maar je zult ook meer tijd overhouden om je te vestigen en te ontspannen in je nieuwe woning.
Dozen stapelen
Wanneer je dozen inpakt, schrijf dan ergens op wat de inhoud is. Let er bij het stapelen van dozen altijd op dat de zwaarste dozen onderop staan en de lichtere dozen hierboven op. Als het omgekeerde het geval zou zijn, dan zouden de dozen inzakken en scheuren, wat weer tot gevolg kan hebben dat de inhoud beschadigd raakt.
Voor meer woon inspiratie, kijk hier
Geef een reactie